MTRs bakgrund

Detta är verkligen ingen blogg för barn, men ändå inte för fullt vuxna. Att påstå att den skulle ha ett moget innehåll är inte heller helt korrekt, men om vi översätter till engelskans "mature content" kommer vi närmare sanningen. Kort och gott är den för mogna ungdomar med ett barnsligt sinne!

Namnet MTR kommer från att jag letade efter ett namn till mitt tilltänkta företag som ska syssla med speldesign. När jag bollade med mitt egna namn insåg jag att initsialerna blir MTR, vilket i sin tur låter lite som "mature" om man försöker uttala det som ett ord. Med tanke på att mina tre stora projekt har våld, sex respektive sprit som huvudteman kändes det mycket passande.

Ett tag drev jag en blogg enbart om spelutvecklingen, men materialet sinade då jag inte ville läcka ut allt för mycket. Hur kul är det att läsa "Jobbade med GreyZone idag" var och varannan dag? Så den bloggen är nedlagd och istället har jag skapat MTR.

Här ska jag försöka leverera en blandad kompott av tvspelsvåld, aggresiv musik, löjlig nakenhumor och allt annat som kan verka roande. Spelutvecklingen kommer bara ligga med lite då och då för de som är intresserade. Givetvis kommer min personlighet sätta en viss prägel på allt innehållet men jag står alltid öppen för tips, förslag och önskemål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0