Klä dig som eliten i skiten

Jag har varit helt slutkörd av jobb under helgen och därför inte kunnat uppdatera, men jag tror inte jag behöver informera någon om att det var 4 Juli igår, USAs nationaldag. Det finns mycket man kan säga om amerikanerna, framför allt när det kommer till militära och polisiära ärenden. Jag tänkte dock vara snäll, eftersom de precis fyllt år, och enbart påpeka att oavsett vad man tycker om dem så har de fruktansvärt bra utrustning i dessa sammanhang.

För den som har nytta av militär utrustning (hajkare, fiskare, paintball spelare, militära fanatiker m.m.) vill jag tipsa om sidan CopsPlus. På denna sida kan man köpa all utrustning man kan tänka sig: kläder, västar, remmar, kängor, hjälmar, hölster, you name it!

Bör dock inflika att viss utrustning, som till exempel skyddsvästar, kräver att man har licens för utövande av militär/polisiär/skyddsvakt ärenden. Så kallad vanlig utrustning verkar i övrigt vara fritt fram att köpa för privatpersoner, oavsett land.

Personligen har jag höjt lite extra på ögonbrynen för en stridväst designad av 5.11 Tactical. Den påminner om den jag hade i lumpen. Fast svart, precis som jag ville ha den.

Fastnade du för något på CopsPlus' sida?

Kommentarer
Postat av: Zaytsev

Bah, tacka vet jag ryssen!

http://www.soviet-propaganda.com/ alternativt http://www.soviet-power.com/index.php.

Så kan man få tag på skydsvästar med titanium utan att behöva dumma "licenser" och skit ;-)

Dessutom ser det mycket snyggare ut! <P

2010-07-05 @ 14:16:04
URL: http://zaytsev.blogg.se/
Postat av: Zaytsev

Fast de Ryska sakerna är funktionella...

Det är bara det att ryssen är så kick-ass att han inte behöver massa specialbehandling å daltandes med ;P

Jo, terräng är en väldigt trevlig butik! Alla airsoftare i Göteborgs Mecka :P

Drar gärna dit, vet att Tim gärna hänger på också!

2010-07-06 @ 14:40:55
URL: http://zaytsev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0