Det var sista droppen

Med vetskapen att det kommer en tredje film i the Lost Boys serien vill jag nu göra det officiellt att det var sista droppen! Jag är trött på vampyrer, som jag tidigare fascinerats av över allt annat, och jag är trött på allt vad uppföljare, remakes och prequells heter. Inte ens den mörka ironin att Lost Boys - the Thirst handlar om en drog framställd på vampyrblod och att Corey Haim, som spelade mammapojken Sam i originalfilmen, dog av en överdos tidigare i år känns roande. Corey vrider sig väl snarare i graven över all den misshandel som sker på gamla kultfilmer.

Jag tänkte här lista några uppkommande filmer vi med fasa har att vänta oss inom en snar framtid.

Uppföljare:

30 Days of Night: Dark Days
Originalet är en av de bättre vampyrfilmer vi sett de senaste åren på grund av sin grovhet. Det är inte en påle som smidigt glider in i hjärtat för att döda dem, det är tre-fyra kraftiga hugg med en yxa i halsen.

Blair Witch 3
En ny häxa, en ny åksjuka... Som tur är inte bekräftad att den verkligen kommer bli av.

BloodRayne 3: Warhammer
Tårarna regnade redan av ettan så varför göra fler!?

Candyman 4
Det blir beska godisar framöver...

Cloverfield 2
Bara rykten har läkt ut än så länge...

Dog Soldiers: Fresh Meat
Överlevaren måste givetvis återvända med nytt kött i släptåg...

Evil Dead 6
Rykten om att göra än en Evil Dead är bara elakt...

Final Destination 5
Är de inte framme någon jävla gång!?

Friday the 13th 2
Mänskligheten behöver fler okulta datum... Lördag den 29e februari kanske?

Ghost Rider: Spirit of Vengence
MTR: Vålnaden av vägran...

Ghostbuster 3
Borde inte spökjägarna gått i pension än?

Gremlins 3
Bara snack än så länge... De har väl inte kommit påvilken film Gizmo skall inspireras av i kampen mot de elaka Gremlins.

Halloween 3D
Drygt, Dumt och Dödsdömt...

Hatchet 2
Hugget som stucket, kunde inte bry mig mindre...

Hostel 3
Äh, ta semester va!?

Jeepers Creepers 3
Jag lär krypa iväg från biografen...

Lake Placid 3
Gå och dränk er!

Mirrors 2
En exakt återspegling av ettan?

Paranormal Activity 2
Lägg ner all akivitet nu!

Quarantine 2
Alla filmskaparna borde sättas i karantän tills de kan komma på något nytt...

Resident Evil: Afterlife
Varför kan ni inte bara dö någon gång?

Ring 3D
Sprider sig som ringar på vatten...

Saw 3D (7)
I wanna play a game... inte se en till Saw film.

Scream 4
Skräckfilmernas största skämt återvänder...

Silent Hill 2
Wow! En uppföljare jag faktiskt ser fram emot... De gör bäst i att göra det bra annars går jag pyramid head på dem!

Stigmata 2
Stigmata var underbar, men nu är det jag som gråter blod...

The Twilight Saga: Breaking Dawn
Jag skulle vilja bryta benen på regissören...

Underworld 4
Filmserien som bara gräver sig djupare för varje film...

Zombieland 2
Jag har då ingen lust att åka dit...

[REC] Apocalypse
Spelar de över den gamla?

[REC] Genesis
Seriöst? Två nya [REC] filmer på gång samtidigt? Videobandet måste gå på long play...


Remakes:

An American Werewolf in London
Jag bryr mig inte var han är så länge det inte är på bioduken...

Attack of the Killer Tomatoes
Än en kultklassiker blir ketchup...

Battle Royale
Här är en idé: Gör filmen på riktigt och låt alla skribenter och regissörer från Hollywood vara de som slåss.

Buffy the Vampire Slayer
Bara rykten än men här är en plot som heter duga: Buffy Slayed by Vampires!

Children of the Corn
Vem öppnade konservburken!?

Frankenstein
Fortfarande bara rykten, låt oss hoppas att de förlägger hjärnorna och dessa planer.

Hellraiser
Jag vet någon som kommer resa helvetet över detta...

It
Seen it...

Let Me in
Hollywood slaktar Låt den rätte komma in...

Mute Witness
Jag är bara tyst om det här...

Pet Sematary
Lyd ert egna råd: Låt det döda vara dött!

Piranha 3D
Det är verkligen något med denna film som gnager mig...

Poltergeist
You don't need them...

Scanners
Hoppas era huvuden exploderar!

The Birds
Far och flyg era skrällen!

The Blob
Bara Rob Zombie skulle komma på tanken att göra en remake på denna film...

The Creature from the Black Lagoon
Jag skulle hellre se Blue Lagoon...

The Fly
Originalet var psykologiskt krypande, den här lär ha 50 000beväpnade soldater mot en fluga...

The Orphanage
Hollywood kidnappar de spanska barnen...

The Toxic Avenger
Ogillade den redan som barn...

Ja, det var väl det jag hade att bjuda på i nuläget. Som jag kommenterat är det allt från lösa rykten till att filmen väntar på att ha premiär. Hur det än ligger till kan vi konstatera att Hollywood fått helt slut på idéer och måste återskapa allting folk redan gjort... Det är den riktigt stora slaktfesten!

Finns det någon film du skulle vilja förbjuda uppföljare eller remake på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0