Psykologi för spöken

Det är inte alltid lätt att acceptera vissa saker i livet, inte heller i livet efter. En sak jag har svårt att acceptera är att jag än inte haft möjligheten att se filmen After.life, men nu verkar äntligen realesen av DVD samt Blu-ray vara mindre än en månad bort.

After.life handlar om stackars Anna Taylor som efter ett bråk med sin pojkvän kör ihjäl sig i en bilolycka. Hon vaknar dock upp och får psykologisk hjälp av ett medium för att kunna gå vidare till den andra sida, men Anna vill inte acceptera sin död. Till på köpet har hon svårt att lita på sin så kallade psykolog och dramat är inte långt borta.

I rollerna får vi se underbara namn! Liam Neeson med sitt näst intill psykotiska lugn gör sig verkligen som ett påstått medium och vi har även den vilt varierade Justin Long i en av rollerna. Som Anna får vi dock det mest komiska inlägget i rollistan då hon spelas av Christina Ricci. Ni vet, hon som spelade Kat i den mysiga familjefilmen Casper, vars sidohandling kretsar kring Kats far som försöker ge psykologisk vägledning åt tre plågoandar till spöken...

Filmen är mycket snyggt fotad om man ska tro trailern, men jag kan inte sluta undra varför man valt att ge den avlidne Anna en så livskraftigt färgad klänning. Jag hoppas verkligen det har någon form av poäng och inte bara är ett försök att stjäla känsla från Resident evil. Hur det än ligger till är inte väntan lång innan jag äntligen kan få reda på detta och ytterligare en sak:
Är Anna verkligen död?



Vilken film väntar du på just nu?

Kommentarer
Postat av: Zaytsev

Jag gör mitt bästa :)

2010-07-15 @ 18:09:33
URL: http://zaytsev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0