Om kategorier

För att få lite struktur på allt denna sida ska kunna behandla behövs ett flertal kategorier och jag tänkte kort gå igenom vad de innefattar, även om det i många fall kan verka rätt självklart.

Blandat [gå till kategori]
Denna kategori behandlar allt som inte har eller behöver ha en egen katagori.
Enstaka nyheter, personliga intressen och åsikter, ren idioti m.m.


Film/TV [gå till kategori]
I denna kategori kommer jag lägga in allt som har med film och TV att göra. Recensioner, nyheter, tips m.m. Helt enkelt allt möjligt som kan vara värt att veta om ämnet. Med tanke på att det är här på MTR blogg kan det komma att röra sig om allt från rå action till nakenhumor, tillbaka till fylleslag.

Musik [gå till kategori]
I denna kategori kommer jag lägga in allt som har med musik att göra. Recensioner, nyheter, tips m.m. Helt enkelt allt möjligt som kan vara värt att veta om ämnet. Med tanke på att det är här på MTR blogg kan det komma att röra sig om allt från tung metal till politiskt inkorrekta visor, tillbaka till agrotech.

Spel [gå till kategori]
I denna kategori kommer jag lägga in allt som har med spel att göra. Recensioner, nyheter, tips m.m. Helt enkelt allt möjligt som kan vara värt att veta om ämnet. Med tanke på att det är här på MTR blogg kan det komma att röra sig om allt från hack'n'slash till skräck, tillbaka till shoot'em'up.

Sport [gå till kategori]
I denna kategori finner du allt intressant från sportens värld. Kampsport och extremsporter kommer stå främst i fokus men även andra nyttigheter inom sport och idrott över lag kan smyga sig in.

Toppen sex! [gå till kategori]
Toppen sex! är en top-6 lista jag kommer försöka producera med någorlunda kontinuelitet.  Ämnerna kommer vara vida varierade men med den sedvanliga inriktningen på en lite mognare publik. Att det blev just top-6 har många orsaker:
1) En top-10 lista skulle bli väldigt svår och lång att göra i vissa fall.
2) En top-3 lista skulle bli på tok för kort och svår att begränsa sig till.
3) En top-5 lista är lagom, men det brukar alltid finnas något man känner att man missar.
4) Det sätter en bra standard för hur den här sidan kommer (ur)arta sig.

Utveckling av spel [gå till kategori]
MTR blogg är i grunden skapat för att ge inspiration till mig själv och mitt tilltänkta företag MTR Games. Jag tänkte nischa mig på att tillverka kort-, bräd- och rollspel med en tydlig inriktning till en äldre målgrupp. Hade från början en blogg enbart för detta, men då jag inte vill läcka allt för mycket information fanns det sällan material nog att hålla igång en blogg med. Därav skapade jag en mer övergripande blogg och har endast med lite uppdateringar om spelutvecklingen som en bonus.

Översikt
Du har precis fått den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0