Tryck [SELECT] för att spela

Jag har den senaste tiden surfat på en våg av "aggro-tech" men har varit gravt begränsad i upptäckandet av nya band inom denna musikstil. Två av favoriterna har länge varit Grendel och Hocico, mycket bättre än så kunde det inte bli verkade det som. Nu har jag dock via Spotify hittat än en grupp som gått rakt upp på min topplista! Jag har inte hunnit lyssna tillräckligt för att avgöra om det är bättre, men helt klart en kandidat för att konkurrera.

Det kom inte som en chock att de tidigare varit förband åt båda nämnda favoriter eller att de likt Hocico kommer från Aggro-techens okrönta nya hemland Mexico. Bandet heter C-lekktor och med sitt nya album Tendencias Suicidas (är det spanska eller driver de med oss?) kommer de ge ofantliga mängder fans blåsor på fötterna av vilt dansande och blåtiror av än vildare konserter.

För den som gillar riktigt hård EBM kan jag varmt rekommendera att lyssna in sig på C-lekktor.
Tryck [SELECT] för att spela via Spotify.



Vet du något band som passar in bland C-lekktor, Grendel och Hocico?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0