Resurser

Jag har inte varit så frispråkig med vad det egentligen är för spelutveckling jag referera till med denna kategori och tänkte därför ta detta passande tillfälle att ändra detta. Jag har alltid haft ett intresse för att göra kort och brädspel, som liten grabb kunde jag rent av sitta och massproducera små brädspel på post-it lappar. Detta intresse har inte svalnat med året utan bara växt sig mer avancerat.

Med det tilltänkta MTR Games kommer jag göra allt från nämnda kort och brädspel till mitt riktigt stora projekt som är ett rollspel under arbetsnamnet GreyZone. Alla spel har dock den gemensamma nämnaren att de inriktar sig till en något äldre målgrupp med teman som våld, alkohol, rå humor eller sensualism.

Att jag finner det passande att ta upp detta nu är på grund att det äntligen blivit ändring på min stora brist; möjligheten att göra illustrationer och grafik. Om en liten stund skall jag iväg och plocka upp lite datakomponenter för att fullborda en dator jag fått. Detta i sig gör att jag kommer återfå möjligheten att jobba i seriösa program, en möjlighet jag inte haft på flera år.

Ytterligare ett tillskott är att jag eventuellt fått kontakt med en riktigt duktig illustratör via min sambo. Illustratören i fråga är fenomenal, seriös och verkar mycket intresserad av ett samarbete. Jag har tidigare haft problem med illustratörer då de "inte haft tid att göra något" varpå det runnit ut i sanden. Detta har gjort att jag direkt avfärdat folk då de inte känts tillräckligt seriösa, men den här gången är det annorlunda. Kommer släppa mer uppdateringar om samarbetet går igenom tids nog.

Vill du bli illustratör (och är seriös med det) är du välkommen att kontakta mig...

Kommentarer
Postat av: Zaytsev

Indeed! <-)

Eller så spoilar du mitt nästa inlägg (;_.)

2010-08-19 @ 12:21:53
URL: http://zaytsev.blogg.se/
Postat av: Zaytsev

Hehe det är lugnt, det är ingen fara :-)

2010-08-20 @ 11:35:31
URL: http://zaytsev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0